יולי 20, 2017

רק המחשבה על שטיח בחדר הילדים יכולה להעביר אצל חלקנו תחושה של אי נוחות… עוד משהו לנקות ועוד משהו לתחזק בעיקר אם מדובר על חדר של ילדים קטנים ולא על חדרי נוער. ואכן, גידול ילדים הוא מטלה לא פשוטה, המון עבודה והשקעה ואם אפשר לוותר על עוד התחייבות קטנה זה בהחלט מפתה, אך שטיחים לחדר הילדים טומנים בחובם גם כמה יתרונות, יתרונות שעולים על החסרונות שהם בעיקר הצורך לנקות אותם. הנה כמה יתרונות של השטיחים הללו שכדאי לקחת בחשבון, יתרונות לילדים ולהורים.

לתחום את אזור הפעילות של הילד

אחת הבעיות עם ילדים ומשחקים היא שהם נפרשים לעיתים על פני כל הבית, ילדים נהנים לשחק בכל מקום ולא ממש מתחשבים בזה שצריך לשמור על הבית מסודר, ותיחום של אזור המשחקים שלהם יכול להיות פתרון מצוין. שטיח בחדר הילדים יכול להיות כזה ואם הוא יהיה עם מרקם נעים ובעיקר בימים הקרים הילד לא ירצה לשחק בשום מקום אחר. זה ישאיר את שאר הבית מסודר ויסייע להורים להשתלט על הבלגן ולמקד אותו לאזור אחד. שווה בהחלט לחשוב על אופציות של שטיחים לחדרי ילדים ולו רק מהסיבה הזו.

הגנה מפני החלקה

יש בתים עם מרצפות שהגימור שלהם חלק מה שיכול לגרום לפגיעה של הילד במקרה של החלקה. גם ככה הורים רצים כל הזמן ועושים כל מאמץ בשביל לשמור על הילד שחשוף לסכנות רבות ואם אפשר להוריד אחת מהן למה לא? שטיח בחדרו של הילד ימנע ממנו לפחות את הסכנה הזו מה גם שהוא ייהנה ממשטח נעים וחמים.

שמירה על בריאות הילד

חשיפה של הילד בימות החורף הקרים לרצפה הקרה יכולה לגרום לו להצטננות, לעומת זאת שטיח יכול להיות זה שישמור עליו מלהצטנן. בנוסף, מגע כף רגלו של הילד ברצפה הקרה תגרום לו לתחושה לא נעימה מה שישפיע על מצב רוחו ועל ההתנהגות שלו. שטיח נעים ומפנק יגרום לילד לתחושת חמימות ויסייע בשמירה על מצב רוחו של הילד ועל הרגיעה שלו.

שטיחים צבעונים ועם דמויות מעולם הדמיון של הילד

יש חדרי ילדים עם שטיחים בצבעים שמחים או עם דמויות מעולם הדמיון של הילד, שטיחים שיכולים לגרום לו לרצות ולהיות עליהם בזמן משחק עם חברים. שטיחים כאלו מזמינים וכיפיים במיוחד ויכולים להיות חלק מתפאורה מיוחדת שתהיה סביב הילד ותתקשר עם הריהוט בחדר.

אז האם שטיחים לחדרי ילדים כדאיים או לא? נדמה שענינו על השאלה. שטיחים אומנם מצריכים ניקוי אך חלק מהם יכולים לעבור כביסה, ובכל מקרה היתרונות עולים על החסרונות. כמו שאנו המבוגרים נהנים משטיחים חמימים ומפנקים כך גם הילדים, וגם אם זה מצריך מאתנו לנקות אולי עוד קצת, זה בהחלט שווה את זה.