נובמבר 22, 2018

עבור הילד, החדר הפרטי שלו הוא המקום הבטוח, המרחב שבו הוא יכול לבטא באופן חופשי את אישיותו ואת עולמו הפנימי. בשל כך, זה גם אחד החדרים הבודדים בבית שבהם אין גבול לדמיון. בחדר הילדים אפשר להגשים כמעט כל פנטזיה, להביא לידי ביטוי כל רעיון ולשלב בין צבעים לבין עיצובים יוצאי דופן. המאמר הבא יציג כמה רעיונות שיימצאו חן בעיני הילדים, וגם בעיני ההורים.

.

קסם הילדות

אין כמעט ילד שלא אוהב קסם. בעיניהם של ילדים, עולם הקסם פותח אפשרויות בלתי מוגבלות, ומגשים משאלות מרחיקות לכת. אז אומנם לא כל משאלה אפשר לממש, אבל את עולם הקסם ניתן בהחלט לשלב בעיצוב חדר הילדים. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכל פרט בחדר – וילון מעוטר בכוכבים מנצנצים, אהיל ייחודי למנורה או ציור קיר בהזמנה אישית. אפשר גם לצייד את החדר באביזרים להשלמת המראה – מנורה המטילה צללים של צורות שונות, מדף ספרים מעוצב שמוצגים עליו ספרי קסמים או אפילו יצירה של פינה שבה מרוכזים משחקים המלמדים כיצד לעשות קסמים פשוטים. כל אלו יכולים לסייע להורים לבנות את החדר הקסום המושלם עבור הילד.

.

חדר מהאגדות

סיפורים ואגדות מלווים אותנו גם הילדים וגם כבוגרים, ולכן חדר המעוצב על פי עולם האגדות יכול להיות רעיון נפלא ואף להוות נקודת חיבור ושיתוף בין ההורה לבין הילד. ניתן כמובן להתמקד באגדה מסוימת או בסיפור אהוב, וניתן גם לשלב בין כמה סיפורים אהובים. אפשר למשל לעצב חדר שלם על פי סיפורו המופלא של אלאדין ולבחור ברהיטים בעלי נגיעה אוריינטלית. אם מדובר בתינוקות חדשה שהצטרפה למשפחה אפשר לבחור בצבעים רכים ומרגיעים ולשלב גם מיטת תינוק המעוצבת ככרכרה. בסופו של דבר, חדרי ילדים מעוצבים תלויים בגבולות הדמיון של ההורים והילדים בלבד.

.

למקומות, היכון צא!

ילדים אוהבים לזוז, לנוע ולהשתולל. לכן, רבים מהם יישמחו בוודאי לבחור בנושא שיביע תחושה של דינמיות ואנרגיה מתפרצת. נושא עיצובי מעין זה, יכול להיות למשל מסלול מירוצים. כך אפשר לדוגמה לבחור במיטת מכונית בעלת מראה מלוטש ואלגנטי ולשלב מצעים בגוונים משלימים. ניתן לעטר ארון לחדר ילדים בפסים צבעוניים המתאימים לאווירה מסלולי המירוץ, ולשלב שטיח רצפה מתאים בצבעים הנכונים. כך עיצוב החדר יהפוך להיות חלק משמעותי מעולם המשחק של הילד.

.

הצד האומנותי

יצירה ואומנות היא תחביב האהוב על ילדים רבים. ציור, עבודה בחימר, תפירה וכל ביטוי יצירתי אחר, יכולים להפוך להיות אלמנט עיצובי מוביל בחדרו של הילד. אם בבית ישנם ילדים שאוהבים לצייר, אפשר למשל להקדיש להם קיר שלם בחדר שעליו יוכלו לצייר כאוות נפשם. גם כאן – אין גבול לדמיון; אפשר להכין קיר בציפוי של מדבקות לוח גיר, או להכין משטח שעליו ניתן למתוח גליל נייר גדול. ילדים שאוהבים ליצור בחימר או בפימו – מומלץ להכין עבורם פינת עבודה, ולתלות מדפים שעלים יוכלו להציג את היצירות שלהם.

.

בשורה התחתונה – חדרו של הילד אמור לשמש מרחב פרטי שבו ירגיש הילד מוגן ושבאמצעותו יוכל להביע את עצמו. לכן, בהתאם לגיל הילד, כדאי לשתף אותו במידת האפשר בתכנון החדר ובעיצובו. אם אתם מוצאים עצמכם קצת מתקשים בתכנון ועיצוב החדר של הילד בעצמכם, תוכלו תמיד להיעזר באנשי מקצוע המתעסקים בתחומים כמו: עיצוב הבית ועיצוב פנים. אלו אנשי מקצוע שזוהי עבודתם והם ישמחו לתת לכם הכוונה, טיפים ובכלל הם יעצבו את חדר הילדים או כל חדר בבית, בצורה המושלמת והטובה ביותר.