ינואר 24, 2019

הורים רבים מעוניינים לגדל את ילדיהם באווירה מחבקת אך חופשית. חשוב להם שהילד יוכל לבטא את אישיותו הייחודית ואת תחושותיו בתוך המרחב הביתי המוגן, והם שמחים לאפשר לילד להשתתף בעיצוב חדרו על פי טעמו אישי. במקרים רבים, אחת מגישות העיצוב הטובות ביותר להשגת מטרה זו, היא הבוהו-שיק. גישה זו, שאת המקורות שלה ניתן למצוא בסגנון החופשי של שנות ה-60, מאפשרת ליצור מרחב יצירתי שבו הילד יכול להביע את עצמו, וניתן גם “לשחק” איתה ולרענן את המראה מעת לעת בעזרת אביזרים שונים. אז כיצד משיגים את מראה הבוהו-שיק גם בחדר הילדים? על כך במאמר הבא.

 

צבעוניות ושמחה

אחד הדברים המאפיינים ביותר את הבוהו-שיק הוא זה העיצוב השמח והמעורר של סגנון זה. מי שבוחר בסגנון זה בוודאי אינו מפחד לשלב צבע בחדר, ועל כן הבוהו-שיק עשוי להיות סגנון אידיאלי עבור חדרי שינה מעוצבים לילדים ועבור חדרי תינוקות. כדי להשיג את המראה הרצוי ניתן למשל לצבוע את הקירות בצבעים או לבחור טפטים ייחודיים. יש לציין כי הצבע הוא אומנם מאפיין בולט של הבוהו-שיק, אך יש להשתמש בו בחוכמה ובעדינות. אין צורך לבחור צבעים בוהקים מדי או עזים מדי, וגם הטפטים יכולים להיות עדינים יחסית. אפשר למשל לבחור בטפט בעל דוגמת עלים, מרעננת ונעימה לעין, או לבחור בדוגמאות פרחוניות או גיאומטריות. אפשרות נוספת היא לצבוע קיר אחד בגוון שונה כגון צהוב אופטימי או ורוד-עתיק רגוע.

 

חומרים טבעיים

קו מנחה נוסף בסגנון הבוהו-שיק הוא שימוש בחומרים טבעיים. המלצה זו תקפה עבור כלל חדרי הבית, אך במיוחד עבור חדרי שינה לילדים ועבור חדרי תינוקות. בזכות שימוש בעץ מלא וטבעי, ואפילו עץ הצבוע לבן, ניתן ליצור מראה שהוא מצד אחד ביתי ונעים ומצד שני מודרני. הבחירה בעץ איכותי, ולא בחומרים מלאכותיים כגון פלסטיק או מתכת, מתאימה הרבה יותר לילדים ובמיוחד לתינוקות, שנוטים לגעת בסביבתם ולחוש אותה. העץ משתלב היטב גם עם בדים בהדפסים ייחודיים ואם חומרי הגלם אכן איכותיים, הם שורדים למשך שנים רבות יותר ועוברים בשלום מעברי בתים.

 

גם עבר וגם עתיד

כאמור, מקורו של הבוהו-שיק הוא בתקופת שנות השישים של המאה הקודמת. בתקופה זו פרחו ניצני השינוי החברתי, והחלה גם חשיבה מחודשת באשר לסביבה שבה אנו חיים. לצד מוצרים ופריטים חדשים ניתנה חשיבות רבה גם לשימור של הקיים. היום המגמה הזאת מתחזקת מתוך הבנה שאנו אחראיים לסביבתנו, ותפישה זו מוצאת את דרכה גם אל תחום העיצוב. כאשר מעצבים חדרי שינה לילדים או חדרי תינוקות למשל, רבים יעדיפו לבחור עבורם צעצועים איכותיים מעץ כגון אופני עץ, מטבח צעצוע מעץ או בית צעצוע מעץ. לצד צעצועים חדשים יותר, ניתן גם לעטר את החדר באמצעות מדפים שעליהם מוצבים צעצועים ישנים יותר, בובה אהובה של אחד ההורים או קטר רכבת ישן. כך ניתן יהיה ליצור מראה ייחודי ואישי הנותן מקום לעבר להתקיים לצד ההווה.