אפריל 4, 2016

כהורים, אנו משקיעים הרבה מחשבה בבחירת מיטה לחדר הילדים, אולם למעשה עלינו לתת את הדעת בעת בחירת מזרון, שכן הוא יקבע את איכות השינה של ילדינו. כיצד נבחר מזרון למיטת הילד?

תמיכה טובה

מכיוון שהילד גדל וגופו מתפתח ומשתנה, אנו רוצים לספק לו תמיכה טובה לעמוד השדרה, כך ששרירי הגוף יוכלו להתמתח ולהרפות כראוי, ולילד תתאפשר מנוחה שלמה. לשם כך אנו צריכים בשביל מיטת הילד מזרון שאינו רך מדי וגם אינו קשה מדי, וכן כזה שיש לו תמיכה חזקה בחלקו האמצעי. מזרונים מומלצים לצורך זה הם מזרון ספוג כחול או כחול וסגול, מזרון לטקס, ומזרון קפיצי כיס עם תמיכה מחוזקת במרכז המזרון.

מזרון לשנים

אם בכוונתכם לרכוש בשביל מיטת הילד מזרון שיישאר אתו שנים ארוכות, כדאי שתשקיעו ותקנו מזרון לטקס. מזרון הלטקס אמנם יקר יותר, אך יישמר במצב טוב לשנים ארוכות יותר.

ציפוי המזרון

בשביל מיטת הילד שלכם, אתם רוצים ציפוי מזרון שיהיה מבד נושם, שיכיל כמה שיותר אחוזי כותנה, וכן שיבוא עם רוכסן, כך שניתן יהיה להסירו ולכבסו בקלות. בד סינטטי יגרום לילד לסבול יותר מהזעה בלילות חמים, דבר שעשוי לשבש את איכות השינה שלו. למניעת הרטבה ניתן להשתמש בשעווניות, עד שהילד יגדל ותופעת הרטבת הלילה תיפסק מעצמה.

מזרון הפיך

רצוי שהמזרון יהיה דו צדדי, כך שתוכלו להופכו מדי כמה שבועות, לשם הפחתת השחיקה במזרון ולמניעת שקערוריות קבועות.

אוורור

במקרים של הרטבת לילה, מזרון קפיצים עשוי להיות התשובה הנכונה בשביל מיטת הילד שלכם, שכן הוא ניתן לאוורור בקלות.

אחריות ושירות

חנויות רבות מאפשרות את החלפת המזרון במידה ואינו נוח. בדקו האם החנות שבה אתם מתכוונים לרכוש את המזרון מאפשרת זאת, ואם כן לאיזו תקופה, והאם ניתן להסיר את הניילון מהמזרון בתקופת הניסיון. בנוסף, בדקו האם ניתנת אחריות על המזרון ולאיזו תקופה.

סוגי מזרונים מומלצים למיטות ילדים

  • ■ מזרון ספוג כחול או כחול וסגול – מחירו סביר, מעניק תמיכה טובה לגוף צעיר ובריא, אינו רך או קשה מדי. עם זאת, מדובר במזרון קשה לאוורור ופחות עמיד ממזרון לטקס.
  • ■ מזרון לטקס – מעניק תמיכה מצוינת לעמוד השדרה, מאפשר שינה נוחה ובריאה, עמיד לאורך שנים, יקר יחסית.
  • ■ מזרון קפיצי כיס עם תמיכה מחוזקת במרכז – מעניק תמיכה טובה לגוף ולעמוד השדרה, קל לאוורור במקרים של הרטבה, רגיש לקפיצות. אם אין בעיית הרטבה, פחות מתאים לילדים בגילאי ארבע ומעלה.

bed