מרץ 31, 2015

בעת עיצוב חדרי הילדים חשוב להתייחס גם לטעם ולהעדפות של הילד וגם לדאוג שהחדר ישרת את הילד ואת הצרכים שלו. בנוסף, יש לדאוג שהחדר יהיה פרקטי, שיתאים לגיל שלו אך גם לכך שהוא ישרת את צרכיו למשך כמה שנים קדימה. חשוב שהחדר יהיה קל לניקוי ושיהיה בו מקום לכל הצעצועים, הספרים והבגדים של הילד. כיצד להתמודד עם כל הדרישות הללו תוך כדי עיצוב חדר צבעוני טרנדי ומלא קסם? ישנן כמה אפשרויות, אך קודם כל, מכיוון שהילדים נוטים ללכלך, כדאי לצבוע את הקירות בצבע שניתן לנקות עם מטלית או להדביק טפט. הטרנד החם בתחום הוא טפט המיודע לצביעה, מכיוון שהוא מלא בצורות כמו חוברת לצביעה. מאותה סיבה, כאשר רוכשים אביזרים נוספים לרהיטים, כדאי שאלה יהיו אביזרים שניתן לכבס במכונת כביסה.

הטרנדים הכלליים

ישנם כמה טרנדים מובילים בתחום הרהיטים לחדרי הילדים. אחד מהם הוא טרנד הצבעים שלא נשטפים שעימם מצפים היום את רהיטי חדרי הילדים על מנת שיהיה קל לשטוף מהם כל חומר וגם להוריד מהם מדבקות בלי לפגוע בשכבת הצבע. אם בעבר בחדרי הבנות שלטו גוונים של ורוד ובחדרי הבנים צבעי תכלת הגישה החדשה בעיצוב חדרי הילדים גורסת כי אין להעדיף צבע מסוים על פי מינו של הילד והצבעים בחדרו של הילד יכולים להיות מנוגדים או משלימים. כמו כן, כדאי להכיר את הטרנד color block שיהפוך את החדר של הילד לחגיגי. מגמה נוספת השולטת בתחום עיצוב חדרי הילדים היא המגמה הירוקה שמכתיבה ייצור רהיטים ואביזרים אחרים מחומרים ממוחזרים או מחומרים אקולוגיים שהם טבעיים ואינם עשויים מפלסטיק ששלט עד כה במרבית תחומי הייצור של מוצרי הילדים. חומרים כמו במבוק, קש וקרטון אינם מזיקים לבריאות והשימוש בבדים אקולוגיים מהם מיוצרים מוצרי הטקסטיל לחדרי הילדים הם הבחירה הנכונה גם מבחינה בריאותית וגם מבחינת הערך המוסף.

טרנדים בתחום הרהיטים

הילד נוהג לישון, ללמוד ולשחק בחדרו. לשם כך על החדר להיות מאוד אווירתי ומלא חיים, אך גם להכיל את הריהוט המתאים. היום ניתן למצוא רהיטים מיוחדים שייצרו חדרי נושא בתחום שמעניין את הילד. למה הכוונה? הכוונה היא למיטה בצורת מכונית, שולחן כתיבה בצורת מגרש בייסבול או ארון שנראה כמו מגרש המשחקים של ספיידרמן המופלא. טרנד חדרי הנושא אינו מתייחס רק לנושאים הכלליים כמו אלה שציינו, אלא מאפיין את החדר על פי תחומי העניין של הילד. היום הרבה יותר קל לעצב את החדר סביב נושא נקודתי. זה הופך את החדר לממלכה קסומה ומרגשת שהילד ירצה לשהות בה כמה שיותר.

מיטת מכונית