יוני 4, 2019

המדריך לבחירת שולחן כתיבה לחדר הילדים

אנו חיים בעידן ששואף כל הזמן לקדמה וחדשנות, גם בעולם הריהוט וחדרי נוער נוכל לראות מגוון של חידושים והמצאות. בחדרי הילדים והנוער הריהוט הבסיסי הינו המיטה ושולחן הכתיבה, במאמר זה נתמקד בעיקר איך כדאי לבחור שולחן כתיבה לחדר ילדים. שולחנות כתיבה מטרתם הבסיסית היא להקנות נוחות מרבית בכל עיסוק בו הילד מתעניין בזמן שהוא יושב על הכיסא מול השולחן, זה יכול להיות משחק במחשב, קריאה של ספר, עבודת יצירה וכו’.

חשוב שהשולחן יהיה בגובה המתאים, שיספק מצע נוח לכל מה שמונח עליו, שיהיו לו מקורות אחסון ושיהיה נגיש. כמו כן, חשוב להתייעץ עם הילד בבחירה של שולחן כתיבה, לא פעם תופתעו לשמוע על צרכיו, שאולי לא לקחתם אותם בחשבון. מלבד הנוחות גם העיצוב של השולחן הוא פרמטר שיש להתחשב בו, ומומלץ שיהיה מותאם לטון העיצובי של החדר.  

שולחן במידותיו של הילד

רצוי שכל בחירה של שולחן יהיו תואמים למידותיו של הילד. יחד עם זאת, הילדים שלנו גדלים כל הזמן ולכן מומלץ לבחור בשולחן וכיסא מודולריים שגדלים עם הילדים. ההמלצה למידות הגובה של שולחן כתיבה היא בהתאם לגובה המרפק של הילד בזמן שהוא יושב. עוד מומלץ שהשולחן יכיל מגרות ומדפים שיהיו נגישים לכל חפציו של הילד ויהיו בהישג ידיו.

להלן כללים שיכולים לסייע בזמן בחירה של שולחן כתיבה:

  • מומלץ שהגובה הסטנדרטי ינוע בין 75 ס”מ.
  • עומק השולחן יהיה עד 80 ס”מ.
  • מומלץ שאורכו של השולחן יהיה עד מטר וחצי.
  • מיקומו של השולחן צריך להיות באזור נעים שלא חשוף לקרני השמש ישירות.

 

תאי אחסון

אחד הפרמטרים החשובים מלבד הממדים של השולחן והכיסא הוא מקורות אחסון. לכל ילד יש מגוון של תכולה וחפצים שרצוי שיהיו מאורגנים יחד על מנת להעניק סדר וארגון בחלל. ידוע שסדר וארגון מסייעים ביכולת הריכוז של הילדים ואלו ערכים שכדאי להטמיע בהם. גם הגישה של הילד לכל אותם מקורות אחסון אמורה להיות קלה ונוחה. רצוי שרוב המדפים יהיו נמוכים, ושכל המגרות יהיו בטיחותיות וקלות לפתיחה וסגירה. ניתן לשלב על מצע השולחן תאים קטנים שמיועדים לכלי כתיבה ובחיפוש שלכם, להיחשף לעוד רעיונות פרקטיים ומודרניים.

 

פונקציונאליות

חדר הילדים מוכרח להיות פונקציונאלי, זה מה שיעניק לילד שלכם רצון לשהות בו  זמן רב, ללמוד למבחנים, לשחק משחקי קופסא, לקרוא, לשחק במחשב ולשהות בו עם חבריו. ברגע שכל חפציו יהיו מונחים במקום מסודר והחדר לא יהיה מבולגן, כך יתאפשר לילד לעסוק בכל מלאכה שיחפוץ בריכוז ובהנאה גדולה. ניתן למצוא היום מגוון רחב של שולחנות כתיבה לילדים, כאלה שהם בהרכבה עצמית או שולחנות שמגיעים כמקשה אחת. שימו לב שחומרי הגלם של השולחן והכיסא הם בטיחותיים ועמידים על מנת שתרכשו שולחן כתיבה שיישמר לאורך שנים רבות קדימה.