יוני 14, 2018

שינה איכותית היא הכרחית לבריאותו של הילד ובזכותה הוא מתעורר בבוקר במצב רוח חיובי, כשהוא מוכן ליום הלימודים או לאתגרים האחרים הניצבים בפניו. על כן, כאשר מתכננים ומעצבים את חדר השינה של הילד, יש להקפיד על בחירה במיטה המתאימה לצרכיו, מיטה שתהיה נוחה ומרווחת דיה. אלא שכאן לא מסתיימת המלאכה, וחשוב גם להתאים מצעי מיטה מאיכות גבוהה שישלימו את סגנון העיצוב של החדר ויהיו נעימים למגע. על בחירת מצעים לחדרי הילדים – במאמר הבא. 

לא מתפשרים

התאמת המצעים לחדר השינה מחייבת התחשבות בגורמים רבים, בין השאר באקלים. מזג האוויר הארץ ישראלי עשוי להיות חם ולח מאוד, ולא רק בחודשי הקיץ, ועל כן יש להקפיד במיוחד על בחירה במצעים העשויים מהבד המתאים. לרוב, בדים סינתטיים יהיו פחות מומלצים מכיוון שהם אינם מאפשרים אוורור מספק של עור הגוף, ובמצבים מסוימים הם אף עלולים לגרות אותו. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בתינוקות, בפעוטות או בילדים, שכן עורם הוא לרוב רגיש יותר ונוטה לעתים לפתח אלרגיות מסוגים שונים. על כן, מומלץ לבחור במצעים העשויים מבדים טבעיים כגון בדי כותנה, המתאימים בדרך כלל לשימושו של כל אחד. גם בדי סאטן נחשבים לבדים נושמים ומומלצים, ובכל מקרה, בעת ההגעה לחנות הריהוט לילדים, כדאי לגעת במצעים ולהתרשם מהתחושה שלהם. בחירה במצעים איכותיים תבטיח גם שהם ישמרו באופן טוב יותר לאורך זמן וישרדו כביסות מרובות בצורה מיטבית.

התאמה לעיצוב החדר

מלבד הקפדה על סוג הבד ועל איכותו, חשב כמובן גם להתאים את המצעים לסגנון העיצובי של החדר. בסופו של דבר, חדרו של הילד הוא חלק מעולמו הפנימי, והוא מבלה בחדר זה שעות רבות במהלך היום. כיום ניתן ליצור חדרי ילדים מעוצבים על פי מגוון רחב של קונספטים וגישות עיצוביות שונות, וגם את המצעים אפשר לשלב בתכנון זה. כך לדוגמה, ילד שבחר בעיצוב של מכוניות מרוץ, יוכל לבחור במצעים המתאימים לרעיון זה, ופעוט שנוצר עבורו חדר בסגנון שודדי ים, ישמח בוודאי לישון על מצעים התואמים את האווירה. גם עבור חדרי תינוקות מעוצבים ניתן לבחור במצעים נעימים ויפים שישרו אווירה מרגיעה בחדר.

מסדרים ומכסים

לאחר שבוחרים במצעים המתאימים, ניתן להשלים את המראה באמצעות כיסויי מיטה. כיסויים אלו מאפשרים ליצור מראה מסודר ואלגנטי, כך שלילד יהיה נעים לארח חברים בחדרו. מראה מסודר של המיטה מסייע גם לשמור על מראה נקי של החדר כולו, ומאפשר לילדים, במיוחד לאלה הלומדים בבית הספר, ליצור אווירה נינוחה המקלה את הריכוז בעת הכנת שיעורי הבית. גם את כיסויי המיטה ניתן להתאים לסגנון הכללי שנבחר עבור חדר הילדים, ובחנויות קיים מבחר רחב של כיסויים בעלי מראה מלוטש ובתוספת של פרטים מדויקים המעידים על איכותם.

בסיכומו של דבר הבחירה במצעים הנכונים משלימה את האווירה הנבנית בחדר ואת הסגנון הייחודי לו. בעת הביקור בחנות, בשעה שבוחרים מיטה ורהיטים אחרים, מומלץ מאוד להקדיש מעט זמן גם לבחירת המצעים ולשתף את הילד בהתלבטויות השונות. כך ניתן יהיה ליצור מראה שלם שגם ההורים וגם הילדים ישמחו בו.