אוקטובר 25, 2018

כמו שהבגד עושה את האדם, כך הריהוט עושה את הבית. הריהוט הנכון מאפשר ליצור את האווירה הרצויה בבית ובאמצעותו ניתן לסגל לבית את הסגנון ואת האופי הייחודי לו. על כן, הבחירה בריהוט ובאביזרים המשלימים צריכה להיעשות בחוכמה ובזהירות, במיוחד כשמדובר בריהוט המיועד למשפחות. ריהוט איכותי ונאה יכול לשמש את בני המשפחה היטב לאורך שנים ארוכות. אך גם כאשר קונים ריהוט איכותי, וגם כשלא מתפשרים על חומרי הגלם, לעיתים יש צורך לבצע תיקונים והתאמות על פי צורכי בני הבית. על כן, ברכישת רהיטים חדשים לבית יש לשים לב גם להיקף האחריות שמציע בית העסק ולתוקפה. על כך – במאמר הבא.

 

לשם מה נדרשת אחריות על רהיטים?

החוק להגנת הצרכן מגדיר את החובות ואת הזכויות של הצרכן, כמו גם את החובות ואת הזכויות של נותן השירות. אך ישנם מקרים שבהם לאחר רכישת מוצר כלשהו מתעוררות שאלות שונות ועולה הצורך לבצע תיקונים ושינויים המוצר שנרכש. במקרים אלו בכל ענף מוגדרת דרך התנהלות שונה, וגם בתחום הריהוט קיימים קווים מנחים. עיקר התלונות בתחום זה נוגעות לחומרי הגלם שמהם עשוי הריהוט, לאיכות העבודה ולרמת הגימור של פריט הריהוט. אומנם כאשר רוכשים רהיט מחנות מוכרת ובעלת מוניטין הסיכוי לתקלות נמוך, אך גם במקרים אלו, ניתן להסתייע באחריות המוצעת במסגרת העסקה. בשל חשיבות הנושא, חנות רהיטים מומלצת וראויה המעוניינת שלקוחותיה יהיו מרוצים ושמחים בבחירתם, תציע אחריות שמטרתה להבטיח את שביעות רצונם של הלקוחות ותטפל בדיוק באותם מצבים שבהן מתעורר צורך זה או אחר.

 

למה חשוב לשים לב?

כאמור, אחריות על רהיטים תסייע להבטיח את שביעות רצונו של הלקוח גם לאחר שעסקת הרכישה נחתמה, אך כל חנות מציעה אחריות מסוג קצת שונה, ועל כן כדאי לשים לב לשתי נקודות עיקריות:

  • מה מכסה האחריות?

  •  רכישת ריהוט חדש, במיוחד ריהוט איכותי, היא אינה דבר זול.  חדרי נוער למשל כוללים פריטים רבים ומצריכים המתאמות שונות לדרישות הלקוח. לכן, כאשר רוכשים ארון לחדר ילדים או פריט אחר מסוג זה, חשוב לשים לב להיקף האחריות. כדאי לבדוק באילו מקרים ניתן לבצע תיקונים שונים, האם האחריות תקפה גם כאשר ההרכבה של הרהיט נעשית על ידי הלקוח, האם ניתן לבצע שינויים גם לאחר הרכישה, וכיוצא בזה.

 

 

  • כמה זמן האחריות בתוקף?

  •  כאמור, כל חנות רהיטים מגדירה באופן שונה את אזורי הכיסוי של האחריות, אך חשוב לבדוק גם מהי תקופת האחריות. לעתים תקלות או פגמים מתגלים ברהיט רק לאחר שנעשה בו שימוש זמן-מה, ועל כן, כדאי לבחור בחנות המציעה אחריות ארוכת טווח.

 

 

  • מי נותן את האחריות?

  •  יש לוודא שהאחריות היא מטעם מי שמוכר לכם את הריהוט ולא צד שלישי שאתם לא מכירים.

 

בסופו של דבר, ריהוט חדרי הבית הוא אחד הנכסים המשמעותיים ביותר של בני המשפחה. על כן, בבחירת הרהיטים יש להתחשב בחומרי הגלם ובאיכות הגימור, אך מומלץ גם להתייחס להיקף האחריות ולשירות המוענק ללקוח לאחר הרכישה.

כך ניתן יהיה להבטיח את שביעות הרצון מהרהיט שנים רבות לאחר מועד הרכישה.

20.54.1002.00_1