ספטמבר 14, 2013

כל הורה לילד יודע כי האלמנט המשמעותי ביותר בחייהם של ילדים עבור הוריהם הוא השינוי. ילדים גדלים ומתפתחים בקצב מטאורי ובמקרים רבים אנחנו אפילו לא מבינים איך בדיוק הם כבר מגיעים לנו למותן. הרי רק אתמול היו בוכים בידינו ומבקשים עוד תשומת לב, עוד קצת חיוכים, עוד טיפה לינוק. הילדים שלנו גדלים בקצב מדהים ויחד עם זאת עלינו למצוא את האיזון המקסימלי בעת חינוכם. זאת – כדי לשמור על עצמנו. אחד הביטויים המוחשיים ביותר לגדילתם של הילדים הוא עיצוב פנים של החדר שלהם.

עבור מבוגרים, סלון הוא אלמנט קבוע יחסית המוחלף אחת לכמה שנים בלבד. גם התנור במטבח אינו מוחלף בתדירות גבוהה ורק לעיתים רחוקות אנו נוהגים להחליף את רהיטי המטבח. אין ספק כי הרהיטים בבית אינם מוחלפים בתדירות גבוהה כל כך אלא כאשר יש צורך. אצל הילדים לעומת זאת, עיצוב החדר מתרחש בתדירות גבוהה יותר ומחייב את השמירה על עקרונות מהותיים כגון בריאותם של הילדים בהתבסס על הרהיטים הנבחרים, גודל החדר והשימושים בו, מספר המשתמשים בחדר הילדים ועוד.

פתרונות חכמים

ילדים בגילאים שונים צריכים פתרונות ורהיטים מסוגים שונים. כך למשל, שני ילדים המתגוררים בחדר אחד ויש ביניהם פער גילאים של יותר משנים בודדות, עיצוב החדר יהיה מושפע ביותר מפער זה. מאחר וילדים בגילאים שונים הינם בעלי צרכים משתנים לפיכך יש צורך מהותי ביותר בעיצוב החדרים בשילוב הילדים עצמם. חשוב כי הילדים ייקחו חלק מהותי בתהליך העיצוב וישתתפו בבחירת הרהיטים והאלמנטים השימושיים המקבלים משמעות בחייהם היומיומיים. בין שמדובר בבחירת הבובות או פינת המשחקים, הילדים צריכים להיות מעורבים בבחירת גודל הצעצוע או המשחק.

כמובן שעיצוב חדרי ילדים בגילאים שונים הוא הרבה יותר ממשחקים בלבד. למעשה, בחירת המיטה והשולחן, המנורה וצבע הקירות הינה בעלת השפעה רבת משמעות על הזיכרונות שייוותרו אצל הילדים למשך שנים רבות לאחר השהייה בחדר. חדר הילדים הינו בין הגורמים המשפיעים יותר מכל על גדילתם ועל האווירה בה גדלים הילדים ולכן ישנה חשיבות מרבית לכל בחירה של רהיט הקיים בחדר הילדים, לסגנון הכללי, לנוחות השהייה והשינה בחדר, לכיווני האוויר ועוד.

שילוב עיצוב פנים של חדרי ילדים בגילאים שונים אינו עניין של מה בכך. זאת משום שחדר ילדים של ילד בן שלושה אינו דומה לחדר ילדים של ילד ההולך מדי יום לבית הספר ועושה את שיעוריו בבית.