אוגוסט 16, 2017

מהו פנג שואי

מקורה של תורת הפנג שואי הוא במזרח הרחוק, אך היא אומצה על ידי התרבות המערבית שנעזרת בה לצרכי עיצוב הבית וסידורו. מטרתה של תורת הפנג שואי אינה אסתטית בלבד אלא היא נועדה לכוון את זרימת האנרגיות בבית כך שדייריה יוכלו ליהנות מבריאות פיזית ונפשית אופטימלית. האנרגיה של הבית צריכה להשתלב נכון עם האנרגיה של דייריה, כשלכל אדם האנרגיה הייחודית לו שהיא תוצאת אופיו ועיסוקו. על כן, על פי הפנג שואי יש לארגן ולתכנן את הבית סביב אופיים של דייריו. כאשר נכנסים לבית שיש בו זרימת אנרגיה טובה, מורגשת מיד אווירה חיובית ונעימה, וזוהי למעשה מטרתו העיקרית של הפנג שואי.

פנג שואי בחדר הילדים – כללי בסיס

חדרי ילדים וחדרי נוער הם חלק אינטגרלי מהבית ולכן מי שמעוניין לעצב את ביתו על פי עקרונות הפנג שואי יכול להכיל עקרונות אלו גם על חדרי הילדים. לשם כך כדאי לשים לב לדברים הבאים. גם מי שאינו מאמין בהכרח בפנג שואי יודע כי רהיטים בעלי פינות חדות אינם דבר מומלץ; הם עלולים לגרום לפציעה, ועל כן רצוי להימנע מהם. מאותה הסיבה כדאי שלא למקם מדפים או ארוניות מעל למיטת הילד – מדפים עלולים לקרוס ולגרום חלילה לפגיעה. עניין בסיסי נוסף הוא הצבע שנבחר לחדר הילדים. לכל צבע יש אנרגיה משלו, וחשוב שהוא יתאים לאנרגיה של הילד. מומלץ לשתף את הילד בבחירת הצבע, אך כדאי גם לשים לב כי קיים איזון נכון בחדר בין צבעים דומיננטיים לבין צבעים רכים יותר. האלמנט הוויזואלי בא לידי ביטוי גם בבחירת התמונות, וכדאי מאוד שלא לבחור בתמונות עצובות מדי שעלולות להשפיע על הילד באופן לא מודע. לתאורה אף היא יש חשיבות רבה ויש לבחור במנורות שגוון האור שלהם קרוב ככל שניתן לאור טבעי. את החדר עצמו רצוי לרהט בחומרים טבעיים להימנע משימוש בחומרים סינטטיים.

פינת לימודים

על מנת לעודד את הילד להשקיע זמן בלימודיו כדאי להקדיש לכך פינה מיוחדת בחדר, שאותה ייעצב הילד על פי טעמו. על פי תורת הפנג שואי הצבת שולחן הלימודים באזור הצפון מזרחי של החדר מסייעת להצלחתו. מנגד, את האזור הדרומי של החדר ניתן לעטר ביצירותיו של הילד, מדליות ותעודות שבהן זכה, וכך לחזק את ביטחונו העצמי. כדאי לסייע לילד לבנות פינה מסודרת שתקל עליו את הלימודים, ולאפשר לו לבחור כמובן בשולחן ובכיסא הנוחים לו והמשתלבים היטב זה בזה.

שינה מרגיעה

השינה חשובה במיוחד לילדים ולבני נוער. ולכן חשוב מאוד לשים דגש על ניהול אנרגיה נכון באזור זה של החדר. לשם כך כדאי לאפשר לילד לבחור מיטה בסגנון המתאים לו. כיום ניתן למצוא מיטות במבחר עיצובים המתאימים לאופיו ולתחומי העניין של הילד. ישנם ילדים שיירצו לעצב מיטה בסגנון ייחודי של תיבת אוצר, יש שיעדיפו מיטת מכונית, ויש ילדים שיבחרו דווקא בסגנון פשוט יותר. חשוב להיות קשובים לבקשתו של הילד, ולעודד אתו לנסות מספר דגמים שונים על מנת לוודא כי הוא בוחר במיטה הנוחה לו ביותר. את המיטה חשוב למקם בצמוד לקיר ומול הכניסה על מנת לעודד את תחושת הביטחון ולהבטיח שינה רגועה.